
Оқушылардың ой-өрісін, кәсіби бағдарын қалыптастыруда заманауи білім беру басты рөл атқарады. Соңғы жылдары ғылым, технология, инженерия және математика салаларында ғылыми ойлауды, шығармашылық пен дағдыларды дамытуға ықпал ететін STEM білім беруге ерекше көңіл бөлінуде. Бұл есепте біз STEM білім беру неліктен оқушылардың ғылыми шығармашылығын дамытудың кепілі екенін қарастырамыз.
STEM- білім беру төрт академиялық бағытты біріктіреді: ғылым-(Sciense), технология-(Technology), инженерия-(Engineering) және математика-(Mathematics). Ол оқушылардың интеллектуалдық қабілеттерін дамытуға, олардың ғылыми ізденіс, сыни тұрғыдан ойлау және проблемаларды шешу саласындағы құзыреттіліктерін дамытуға бағытталған.
STEM білім беру – бұл жай ғана білім мен дағдылар жиынтығы емес, ол ғылыми ойлауды, шығармашылықты дамытуға және ғылыми саладағы болашақ мансапқа практикалық дайындыққа ықпал ететін оқытудың іргелі тәсілі. STEM білім беруді білім беру бағдарламаларына енгізу қазіргі ғылым мен технология әлемінде табысты бәсекеге түсе алатын жоғары білікті мамандарды қалыптастыру жолындағы маңызды қадам болып табылады.
Мұндай оқытудың мақсаты оқушыларда ғылыми-техникалық салада қажетті дағдылар мен білімдер жиынтығын дамыту болып табылады.
STEM білім беру балаларға ақпаратты талдау, гипотеза жасау, эксперименттер жүргізу және фактілерге негізделген қорытынды жасау қабілетін дамытуға көмектеседі. Бұл дағдылар академиялық білімге көмектесіп қана қоймайды, сонымен қатар нақты әлемдегі мәселелерді шешуде де маңызды.
STEM білім беру оқушылардың шығармашылық ойлауын ынталандырады. Олар инновациялық шешімдерді табуға және инновациялық жобаларды жасау үшін әртүрлі салалардағы білімдерін қолдануға үйренеді. Бұл тәсіл қиялдың және тұжырымдамалық ойлау қабілетінің дамуына ықпал етеді.
STEM білім берудің негізгі принциптерінің бірі практикалық бағыттылық болып табылады. Түрлі жобалар мен эксперименттер арқылы оқушылар теорияны меңгереді және алған білімдерін практикада бірден қолданады. Бұл оларға материалды меңгеріп қана қоймай, оны өмірде қолдануға көмектеседі.
STEM білім беруді білім беру бағдарламаларына енгізу қазіргі ғылым мен технология әлемінде табысты бәсекеге түсе алатын жоғары білікті мамандарды қалыптастыру жолындағы маңызды қадам болып табылады.
Оқушылардың шығармашылығын дамытудың кепілі:
1. Ғылым мен техника әлеміне деген қызығушылықты арттыру, бұл олардың осы салаларға деген қызығушылығын дамытуға көмектеседі. Оқушылар ғылыми білімді практикада қолдануды үйренеді, бұл оларға материалды жақсы түсінуге көмектеседі және олардың шығармашылық ойлауын ынталандырады.
2. STEM білім беру оқушыларды ақпаратты талдауға, қорытынды жасауға және мәселелерді шешуге үйретеді. Бұл сыни тұрғыдан ойлау дағдылары тек мектепте ғана емес, күнделікті өмірде де пайдалы. STEM бағдарламасы арқылы оқитын оқушылар барлық нәрселерді әртүрлі көзқарастардан көруге және шығармашылық шешімдерді табуға үйренеді.
3. STEM білім беру оқушыларды ғылым мен технологиядағы болашақ мансапқа дайындайды. STEM бағдарламасында табысқа жеткен оқушылар осы салаларда табысты мансапқа ие болады. Себебі, мұндай оқушыларда қазіргі заманда жұмыс істеуге қажетті білім ғана емес, дағдылар да бар.
4. STEM білім беру оқушыларға инновациялық ойлауды дамытуға көмектеседі. Оқушылар проблемаларды кедергілер ретінде емес, шығармашылық мүмкіндіктері ретінде қарастыруды үйренеді. Бұл оларға жаңа идеяларды жасауға және мәселелерді шешудің инновациялық жолдарын табуға мүмкіндік береді.
Қорытынды:
STEM білім беру оқушылардың ғылыми шығармашылығын дамытуда маңызды рөл атқарады. Бұл олардың ғылым мен техникаға деген қызығушылығын арттыруға, сыни ойлауды дамытуға, болашақ мансапқа дайындалуға және инновацияны ынталандыруға көмектеседі. Сондықтан оқу үдерісіне STEM білім беруді енгізу – оқушылардың шығармашылық дамуының және олардың табысты болашағының кепілі.
Орзуева Олима Акмаловна,
А.Навои атындағы № 44 ЖББМ химия пәні мұғалімі.
Мақтаарал ауданы.